5 Almindelige spørgsmål til ansigtsløftning

For at hjælpe dig med bedre at forstå proceduren og beslutte dig om den passer til dig, så er der her nogle svar på et par af de oftest stillede spørgsmål, som folk har til ansigtsløftning.

Med så mange ansigtsprodukter og ikke-kirurgiske behandlingsmuligheder til rådighed, der adresserer aldringstegn, er en ansigtsløftning så stadig noget, som folk overvejer? Svaret er, at en kirurgisk ansigtsløftning fortsat er en fremragende mulighed for mange kvinder og mænd, der ønsker en bedre ansigtsdefinition, glattere hud og et generelt yngre udseende. Mens der findes adskillige andre muligheder, er ansigtsløftninger stadig den mest effektive måde at løfte hængende ansigtsvæv på og fjerne hængende nakkehud.

Hvordan kan jeg vide om en ansigtsløftning er til mig?

Når dit daglige ritual med cremer og serums, eller selv ikke-kirurgiske behandlinger, ikke gør en forskel mere, så er det måske blevet tid til at begynde at overveje en ansigtsløftning. Hvis du har løs hud som nemt kan hives væk fra ansigtet og halsen, eller hud som bare hænger rigtig løst, så er en ansigtsløftning din eneste løsning som kan hjælpe. Ansigtsløftnings operationen fjerner det løse ekstra hud, således du får genopbygget dit ungdommelige look.

Hvordan foregår selve operationen?

Flere forskellige teknikker kan anvendes under en ansigtsløftnings operation, afhængigt af det kosmetiske problem, som din kirurg korrigerer. Efter at der lægges anæstesi anbringes snittet i en ansigtsløftning normalt i hårlinjen omkring tindingen og ned til den nederste del af hovedbunden. Under denne procedure vil kirurgen skulpturer eller fjerne fedt, flytte det underliggende væv og løfte ansigtsmusklene. Et lille snit under hagen kan være nødvendigt for at behandle kalkunhals. Når operationen er færdig, lukkes snittene med suturer eller hudlim.

Hvad med bedring og ar dannelse efter operationen?

Efter dit ansigtsløft, kan du forvente ømhed på nedre ansigt og halsen de første par dage. Her udskrives typisk smertestillende medicin til at mindske ubehaget. Der anbefales at man tager et par ugers fri fra arbejde for at give dig selv tid til at hele. Du frabedes også at dyrke hårdt fysisk aktivitet i op til 3 uger efter operationen. Mens den individuelle helingstid kan variere, så vil hævelsen falde inden for ca. 10 dage. Typisk er make-up nok til at tildække tegn på at du har fået foretaget en ansigtsløftning indtil dit ansigt er fuldt ud helet.

Da operations snittet lægges ved hårlinjen, så er ar ved ansigtsløft typisk ikke synlige. Selv når et snit ved hagen er nødvendigt, placeres snittet således det følger de naturlige folder ved hagen således arret gemmes.

Hvornår kan jeg se det virkelige resultat?

Du kan begynde at se ændringer i dit ansigts umiddelbart efter operationen, selvom du vil opleve blå mærker og hævelse i de første 2 uger. Derefter kan de blå mærker nemt dækkes med make-up. Dit ansigt føles måske endnu ikke normalt og det kan tage alt fra 2 til 3 måneder at hele. Dit ansigt vil se  meget mere ungdommeligt og tonet ud, og mange patienter er ofte oplever at de ser 10 år yngre ud i ansigtet.

Hvor meget koster proceduren?

Prisen på ansigtsløftning varierer baseret på en række faktorer, herunder mængden af korrektioner der kræves og kirurgens expertise. Se vores priser på ansigtsløft her.

De næste steps på dit ansigtsløfts rejse

Hvis du tænker at et ansigtsløft er det rette for dig, og du er klar til at mødes med en plastikkirurg til en konsultation, så kan du kontakte AGATA på 47 33 00 30 mandag til torsdag mellem kl. 09:00 og 15:00.
Du kan også skrive en mail til [email protected] eller på vores facebook side.