Ar – kroppens historie

Livet giver os ar, de viser vores krops historie. Man kan huske, hvordan man faldt på sin nye lidt for store cykel, og fik hul på knæet. Mor satte plaster på, men der kom et ar. Og så var der dengang man fik sit barn ved kejsersnit, og ud af denne lykkelige begivenhed kom  et ar til evigt minde nederst på maven. Disse ar har alle en årsag, som vi ikke selv var herre over. De kom som en naturlig del af livet - de er okay.

Ar behandling

“Ar er tegn på, at vi har levet livet”

Livet giver os ar, de viser vores krops historie.

Mor satte plaster på, men der kom et ar.

Man kan huske dengang, man havde feber og ondt i maven, og det viste sig at det var blindtarmsbetændelse. Kirurgen opererede den syge blindtarm ud, og der kom et ar på maven.

Disse ar har alle en årsag, som vi ikke selv var herre over. De kom som en naturlig del af livet – de er okay.

ar behandling

Der er også andre ar – de ar vi selv har valgt at få fx efter en kosmetisk operation. Hvilket vi har valgt for at hjælpe os selv og gøre os selv glade. Disse ar vil de fleste mennesker helst have skal være så usynlige som muligt.

Efter en operation er alle meget spændte på hvordan det endelige resultat bliver – og især hvor meget man vil kunne se sit ar. Et ar tager helt op til et år for at være færdig med at hele, og de fleste mennesker som selv har valgt en operation, synes at dette er lang tid.

Det er den sidste fase af arhelingen, som tager længst tid – modningsfasen, hvor arret er rødt, hævet og hos mange, ujævnt. Denne heling kan vi på AGATA Privathospital få til at gå lidt hurtigere, med lidt hjælp fra vores Ellipse Nordlys lasermaskine.

Vi bruger Frax 1550 laser til at speede helingen op ved hjælp af nydannelse af collagen i underhuden – 3 uger efter behandling med Frax 1550 er der 90% mere collagen end før behandlingen. Det vil sige at smidigheden i arret bliver boostet, og den knudrede fornemmelse indvendigt i arret hurtigere går væk.

Desuden kan vi afhjælpe rødme af arret ved at kombinere med vores IPL laser – begge slags laser bliver brugt når man vælger en arpakke som del af sin operation hos AGATA.

Dorte Murphy,

Chef sygeplejerske

Tilbud udløbet

LASER BEHANDLING MED FRAX 1550 - SPAR 20%

I perioden 01-10-2020 til 31-10-2020 kan du hos AGATA få 20% rabat på laser behandling med Fraxel 1550.*

Laser behandling med Frax 1550 foretages af kosmetisk sygeplejerske Dorte.

Kampagnen gælder i oktober måned 2020 og så længe der er ledige tider.

*kan ikke kombineres med andre kampagner, tilbud eller rabatter.